trappe sort hvit

Geir Gjervan - gegje as

Kommunikasjon
Råd, trening, erfaring og kapasitet
Jeg er Geir Gjervan, og jeg tar oppdrag som rådgiver innen kommunikasjon. Jeg har 20 års erfaring fra faget. Jeg har jobbet elleve år som rådgiver med erfaring fra First House, Novitas kommunikasjonsrådgiving og Burson-Marsteller. Jeg har vært informasjonssjef i Petoro, Wintershall og Statoil.

Tanker og ideer

På alerten

På alerten

Helikopterselskapet Bristow Norway er nå det største og det ledende i Norge. Selskapet hadde i 2017 en gjennomgang av sine beredskapsplaner, og konkluderte med at de ønsket å skifte leverandør på kommunikasjon. 20 år og erfaring fra mange olje- og gasselskaper på norsk sokkel var viktig for Bristow. Gjennom 2017 har vi jobbet med å utvikle planene for krisekommunikasjonen ytterligere.
 
En sommer uten tivoli

En sommer uten tivoli

Hyl og latter. Det er lyden fra et tivoli midt på sommeren. Hyl og latter gir også klingende mynt i kassa for mange norske idrettslag, som er vertskap for tivoli. Lund gruppen klarte å redde norske tivoli fra en trussel skapt av ivrige byråkrater.
 
Hundre millioner fra Stortinget

Hundre millioner fra Stortinget

Ny fiberoptisk sjøkabel mellom Norge og utlandet er nødvendig for at store internasjonale datasentre skal vurdere Norge som lokasjon. Vi jobbet ut  klare og tydelige budskap, og en konkret politisk løsning på utfordringene. Resultatet ble en bevilgning på 100 millioner kroner i statsbudsjettet for 2018.
 

908 79 108 - ta kontakt

e-post geir@gegje.no

Noen eksempler


Når du trenger råd, trening, erfaring og kapasitet så kan du være sikker på at jeg har bakgrunnen for å dekke dine behov. Siden 1997 har jeg gjennomført hundrevis av små og store prosjekter for mange bransjer og næringer. Mine største prosjekter har gått over flere år og tok nesten 100 prosent av min tid i perioder. Det minste oppdraget var en times rådgiving. Spennet er stort i erfaringen. I tillegg har jeg betydelig erfaring, som informasjonssjef i større virksomheter.

 
Strategi

Strategi

Du har kanskje erfart at kommunikasjon som et strategisk virkemiddel har innvirkning på omverden og rammebetingelsene. De beste resultatene får du når målene er klare og tydelige, og veien frem til målet er planlagt. Du har kanskje et hårete forretningsmål du ønsker å nå. 
Omdømme

Omdømme

Summen av alle inntrykk, opplevelsen av service, troverdigheten eller det positive inntrykket. Næringslivet snakker om omdømme, som dessverre blitt et buzzord i norsk språk. Omdømme er langt mer enn oppslag i mediene.
Medietrening

Medietrening

Når journalisten ringer kreves det et klart hode og praktisk erfaring fra liknende situasjoner. Kontakt med journalister og intervjuer foran kamera krever trening og forberedelser for gode resultater. 
Kriser

Kriser

De færreste har opplevd en større krise i bedriften. De aller fleste virksomheter har en eller annen form for risiko. En plan for krisekommunikasjonen er avgjørende for å kunne håndtere situasjonen. 
Internt

Internt

Jeg jobbet mye med intern kommunikasjon i store og mindre virksomheter. Eksempler er utvikling av retning og plan for den interne kommunikasjonen, og styrke ledernes mulighet til å formidle strategiske budskap i bedriften. Jeg har også jobbet med praktisk omlegging av interne nettsider, oppretting av interne facebook-grupper og andre tiltak for å styrke kulturen hos kundene.
Omverden

Omverden

Et eksempel er en omverdensanalyse for en operatør på norsk sokkel. Det ble gjennomført kvalitative intervjuer med toppfolk innen politikk, forvaltning, media og industrien. Operatøren gjennomførte flere operasjonelle grep for å posisjonere seg bedre mot viktige interessenter.
Møteledelse

Møteledelse

Jeg har vært konferansier og møteleder for flere interne arrangementer. Av de offentlige prosjektene som er kjent, så ledet jeg Beredskapskonferansen i 2015 og 2013.

Få faglige nyheter i innboksen





Selskap/organisasjon  *

   
   

   

Råd, trening, erfaring og kapasitet innen kommunikasjon

laptop
Lyst til å vite mer?
Ring meg på 908 79 108.
La oss diskutere ditt behov over en kopp kaffe. Min erfaring er at ditt behov er forskjellig fra andre kunders behov. Jeg legger stor vekt på tilpasning av oppdragene til hver kunde. Hvordan jeg kan løse ditt behov finner vi frem til i løpet av vår samtale og diskusjon.

Eller via e-post: geir@gegje.no
Følg meg på Facebook
Følg meg på Twitter
Telefon 908 79 108

geir@gegje.no
Besøksadresse:
Ipark
Professor Olav Hanssensvei 7A
4021 Stavanger

Postadresse:
gegje as
Rytterveien 39
4046 Hafrsfjord

Org.nr NO917 078 386MVA
Facebook
Twitter